Αυτός που διαβάζει με όρους ανοχής μπορεί να με διαβάσει, αυτός που διαβάζει με όρους συμμετοχής όχι.
Γ.Λ.

The one that reads with terms of tolerance can read me, the one that reads with terms of attendance can not.

Y.L.

"Poetry is the only adventure that's worthwhile outside itself"
- Yannis Livadas


"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.

"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.
Κέδρος (Μάρτιος 2011) Κυκλοφορεί

.

.

Τα πιο φοβερά χαστούκια είναι εκείνα που νομίζεις πως δεν έχει δεχθεί

Η πλειονότητα όσων γραφούν σήμερα έχουν ξεχάσει το πιο βασικό: πως η γραφή είναι πάνω απ’ όλα τέχνη, όχι κατάθεση. Κρίνοντας κανείς απ’ αυτό θα διαπιστώσει πως δεν παράγεται και τόση λογοτεχνία. Παράγεται μία σταθερά μονοσήμαντη κατάθεση προσωπικών δεδομένων· είτε αυτά αφορούν αυστηρά τον γράφοντα ή μια αίσθηση που διαθέτει αποκλειστικά στον στενότατο κύκλο της ιδιωτικής του παθολογίας. Αυτό δεν έχει ουδεμία σχέση με την τέχνη του λόγου.

Πανομοιότυπος είναι φυσικά και ο τρόπος προώθησης ή προβολής της ποίησης. Υπάρχουν διάφοροι κύκλοι, έντυπα, εκδηλώσεις, που κινούνται επάνω ακριβώς σε αυτή τη βάση. Όλα αυτά είναι προσποιήσεις, για να μην χρησιμοποιήσω πιο βαριά λέξη.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την αποκαλούμενη «slam poetry». Ένα παρατεταμένο show υστερήσεων. Πέραν αυτού, μία κακή μίμηση του τρόπου δημόσιας απαγγελίας ποιημάτων που ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’50 από ορισμένους Μπιτ ποιητές.

Κανείς δεν αιφνιδιάστηκε λοιπόν, μήτε και κάποιο δημιουργικό ρίγος διαπέρασε την σπονδυλική στήλη του ποιητικού σώματος ετούτης της δύστυχης χώρας. Απεναντίας, το ποιητικό σώμα αδιαφορεί παντελώς για το συμβάν και δεν συμμετέχει σε αυτό.
Το προφανές και άμεσα κατανοητό είναι η εμφάνιση ενός ακόμη, στημένου σκηνικού, ενός κυκλώματος που αναπαράγει τον εαυτό του, πατρονάρει πρόσωπα και φροντίζει να συντηρεί την ανεπάρκειά του.



Αναζήτηση στην αρχειοθήκη του ιστολογίου

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man
Graffiti Kolkata, India (May 2010)