Αυτός που διαβάζει με όρους ανοχής μπορεί να με διαβάσει, αυτός που διαβάζει με όρους συμμετοχής όχι.
Γ.Λ.

The one that reads with terms of tolerance can read me, the one that reads with terms of attendance can not.

Y.L.

"Poetry is the only adventure that's worthwhile outside itself"
- Yannis Livadas


"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.

"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.
Κέδρος (Μάρτιος 2011) Κυκλοφορεί

.

.

Για τον Ουίλλιαμ Μπάρροουζ/Βιβλιοθήκη της Ελευθεροτυπίας.

http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=125692

Δανείστηκε την έκφραση του Brion Gysin «Τίποτα δεν είναι αληθινό όλα επιτρέπονται» και σχεδόν την έκανε πράξη για μία ολόκληρη ζωή.
Προκειμένου να γίνει συγγραφέας ο Ουίλιαμ Μπάροουζ (William Burroughs), συγγραφέας των περίφημων «Junky», «Naked Lunch», «The Cities of the Red Night», χρειάστηκε να πυροβολήσει τη νεαρή σύζυγό του, να ρίξει τη ζωή του χαμηλά, εκεί που η ύπαρξη δεν έχει περιθώρια να ασχοληθεί με τίποτε άλλο πέρα από το ράγισμα στο τσόφλι της. Αυτός είναι ο μύθος που έλεγε και έγραφε και ο ίδιος.

Πλοκές, μυστικά σκάνδαλα και ατιμίες, ώστε να προκύψει η επανεμφάνιση του όρνιου του Προμηθέα. Η επαναφορά του μεγάλου μύθου, αυτή τη φορά απολύτως προσαρμοσμένου στην προσβολή, στο ποταπό και στο αποκηρυγμένο.

Εκεί μέσα στήθηκε ολόκληρη η φόρμα της γλωσσικής αναδόμησης και της ιδεολογίας των εκδοχών στη συγγραφή. Το κείμενο για τον Μπάροουζ λειτουργούσε ως ένα απέραντο και κυρίως πολύπλοκο δίκτυο μηχανισμών, ατελών και ατελέσφορων συνειρμικών τάσεων που κατέρρεαν στα όρια του χρόνου και του διαστήματος. Μία εντελώς μη-γραμμική προσέγγιση στο σύγχρονο αφήγημα, που παρ' όλες τις αποτυχίες κατάφερε να εξαγάγει δύο από τα πλέον επιδραστικά κείμενα της μεταμοντέρνας λογοτεχνίας: το «Γυμνό Γεύμα» (Απόπειρα, 2003) και το «Τζάνκι» (Απόπειρα, 1983).

Ο Ουίλιαμ Μπάροουζ αποκαλείται συχνά ένας από τους μέγιστους συγγραφείς του 20ού αιώνα, άλλοι εντούτοις θεωρούν πως είναι υπερτιμημένος. Η πραγματικότητα πιθανόν να αφήνει στην άκρη και τις δύο προηγούμενες θέσεις. Οι εννοιολογικές του ιδέες ήταν μάλλον οι σημαντικότερες. Η ίδια του η ζωή, την οποία ακολούθησε πιστά δίχως παρεκκλίσεις, όντας πάντοτε βουτηγμένος στις μεγαλύτερες παρεκκλίσεις.

Αυτή η πλούσια και ταραχώδης ζωή περιγράφεται αριστοτεχνικά από τον σπουδαίο βιογράφο Μπάρι Μάιλς στο βιβλίο του: «El Hombre Invisible» (Απόπειρα, 2008).

Σε μία από τις παλαιότερες συνεντεύξεις του είχε δηλώσει: «... Οι πολιτικές συγκρούσεις είναι απλώς επιφανειακές εκδηλώσεις. Οταν προκύπτουν αυτές οι συγκρούσεις συγκεκριμένες δυνάμεις τις συντηρούν και τις διαχειρίζονται ελπίζοντας να επωφεληθούν απ' αυτήν την κατάσταση. Αν ασχοληθείς με όλες αυτές τις επιφανειακές πολιτικές διαμάχες θα κάνεις το λάθος που κάνει και ο ταύρος μέσα στην αρένα, θα κυνηγάς το κόκκινο πανί... [Ερώτηση: Ποιος χειρίζεται το πανί;]... Ο θάνατος. [Ερώτηση: Τι είναι ο θάνατος;]... Ο θάνατος είναι ένα τέχνασμα. Είναι το τέχνασμα του θανάτου της γέννησης μέσα στον χρόνο...».

Η τελική ειρωνεία είναι ότι ο άνθρωπος Μπάροουζ, που τόσο συχνά σχολιαζόταν από πολλούς σαν ένας ακραίος, εξωφρενικός και βίαιος συγγραφέας, υπήρξε για πολλούς από τους συναδέλφους του και γνώριμούς του ένας προσηνής, ευχάριστος και αγαπητός άνθρωπος. Αυτή η αντίθεση σχετίζεται άμεσα και με την πολιτική της καθημερινής ζωής που ακολουθούσε ο ίδιος: σεβασμός στη φιλία και παραγωγική πραότητα, σε ταυτόχρονη κατάσταση σύγκρουσης με τον έλεγχο πάσης φύσεως. Απόλυτη άρνηση της σύμβασης. Κάθε τι μη συμβατικό μετατράπηκε σε κείμενο. Κάθε σκοτεινή επιθυμία ή φαντασίωση μετουσιώθηκε σε κεφάλαιο. Ολη η ζωή του συγγραφέα, ένα μνημείο αγώνα και αγωνίας για τον Νέο άνθρωπο. Δεκάδες βιβλία, ακατάπαυστη πολεμική και αμέτρητες πληγές. Και όλα αυτά μόνο και μόνο στην προσπάθειά του να θυμίσει στον άνθρωπο πως οφείλει να αντέχει την ελευθερία του, και να αποτινάζει κάθε πεποίθηση που τον περιορίζει, τον ελέγχει, τον φυλακίζει στη μετριότητα και στην ανούσια επανάληψη.

Γιάννης Λειβαδάς

Γιάννης Λειβαδάς: Η δυστυχίας μιας χώρας

Σηκώθηκα ξανά από ‘κει που σηκώνομαι.
Κάπως πιο γερασμένος.
Αυτό το πρωί είναι στο σελοφάν.

Μου λεν να μην είμαι εγώ.
Λες και είμαι.

ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ


Εισαγωγικά κείμενα, μετάφραση, σημειώσεις: Γιάννης Λειβαδάς.
Κυκλοφορεί την άνοιξη από τις εκδόσεις Ηριδανός.

Περιεχόμενα:
1)Γενική Εισαγωγή,
2) Χαϊκού: Εισαγωγή, Ποιήματα,
3) Ματσούο Μπασό: Εισαγωγή, Τετράδιο Σακιδίου, Στα Μονοπάτια της Μακρινής Ενδοχώρας,
4) Τάνκα,
5) Ρένγκα,
6) Σενριού,
7) Ρυοκάν: Εισαγωγή, Ποιήματα,
8) Σαντόκα Τανέντα: Εισαγωγή, Ποιήματα,
9) Βιβλιογραφία.

Charles Bukowski - Πάνω στου τελευταίου ποτηριού το σφυροκόπημα (ποιήματα)


Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Έλευσις την άνοιξη του 2010.
Μετάφραση: Γιάννης Λειβαδάς

Τζακ Κέρουακ - Οράματα του Κόντυ

Ηριδανός, Φθινόπωρο 2010









Ακολουθούν επτά ακόμη βιβλία του συγγραφέα:
~The Town And The City
~Beat Generation
~Good Blonde And Others
~Doctor Sax
~Visions of Gerard
~Book Of Sketches
~On The Road (Original Scroll)


Εισαγωγή-μετάφραση: Γιάννης Λειβαδάς.

John Berryman 4 ποιήματα στο Ποιείν.

http://www.poiein.gr/archives/8877/index.html#more-8877

A portrait of jazz drummer and composer Sunny Murray


SUNNY'S TIME NOW !
a portrait of jazz drummer and composer Sunny Murray with Tony Bevan, Daniel Caux, Delfeil de Ton, Bobby Few, Ekkehard Jost, Grachan Moncur III, Fritz Novotny, Edwin Pouncey, Tony Herrington, William Parker, Sonny Simmons, Cecil Taylor, François Tusques, Val Wilmer, Robert Wyatt, a.o.
directed by Antoine Prum...

ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΝ BLAISE CENDRARS



















Πέμπτη 21 Ιανουαρίου, ώρα 21.30 στο Bar "37" (Εμ. Μπενάκη 37-Εξάρχεια).

"Ξέρω πως είσαι κάθε τι" (Πλακέττα)



Κυκλοφορεί στις 10 Ιανουαρίου.

Yannis Livadas: "Sotto l'onda di Hokusai" & "Conversazione mistica" / traduzione: Maria Grazia Nicolosi

Sotto l'onda di Hokusai

Dio rimane più potente
dell'uomo
La bellezza è un sole nascosto
sopra le nuvole
di questa pesante pioggia che diventa acida

Forse non abbiamo bisogno di Poesia?

Ci bisticciamo per l'ombrello
sotto l'onda di Hokusai.



Conversazione mistica

La mia vita si intasa come un tombino
i miei giorni gridano forti come altoparlanti
Il tempo attraversa la serratura
Ho un appuntamento su uno squallido incrocio
Il gatto riposa sulle parole
Ed io non posso svegliare la poesia.

Αναζήτηση στην αρχειοθήκη του ιστολογίου

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man
Graffiti Kolkata, India (May 2010)