Αυτός που διαβάζει με όρους ανοχής μπορεί να με διαβάσει, αυτός που διαβάζει με όρους συμμετοχής όχι.
Γ.Λ.

The one that reads with terms of tolerance can read me, the one that reads with terms of attendance can not.

Y.L.

"Poetry is the only adventure that's worthwhile outside itself"
- Yannis Livadas


"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.

"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.
Κέδρος (Μάρτιος 2011) Κυκλοφορεί

.

.

ΔΙAΧΩΡΙΣΜΟΣ ΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ Poiein.gr


Γιάννης Λειβαδάς: Επιστολή στο «Ποιείν»

Τόσοι μήνες απουσίας· και θα παραμείνω απών.
Διαφοροποίηση θέσης; Όχι. Η θέση παραμένει ως είχε και θα παραμείνει. Για τούτο και η επιστολή. Όσο για κάποια άλλη θέση; Ας την εκφράσει όποιος την έχει. Δεν έρχομαι πάντως να μιλήσω υπέρ των πικραμένων.

Ακόμη και στις λοξές, τις εμπνευσμένες, και τις αλλιώτικες ιστοσελίδες συμβαίνουν και δεν συμβαίνουν πράγματα.
Ποια πράγματα όμως και ποίας ποιότητας, αυτό εξαρτάται από τον καιρό της ατομικής Ελλάδας κάθε ενδιαφερομένου, καθώς διατρανώνεται από τα φυσικά αποτελέσματα. Το φανέρωμα της αλήθειας· που για κάποιους ανοίγει λάκκους και για άλλους γλύφει ανδριάντα.
Είναι πως ξέρει και κατέχει κανείς· αυτό που κατέχει. Το κατεχόμενό του δηλαδή το οποίο προσφέρεται ευγενώς και ως απόδειξη λιανικής παραίτησης του ευλογημένου δαφνοστεφούς από το αύριο.
Εκφράζεται λοιπόν και ορισμένη κρίση, ξαδέλφη της οικονομικής. Ψάχνει ο διακαών μέσα στις τσέπες του και βρίσκει μονάχα τρύπες.  
Για μια σταλιά δημοσιότητα γίνονται τέρατα. Όχι χειρότερα από εκείνα που οδηγούν την αρρώστια στην ρεκλάμα.
Μην μας πουν και διδασκάλους όμως· και δασκαλίσουμε. Ας μας πουν όμως όπως θέλουν. Αν αποφασίσουν κάποτε πως χρειάζεται κάτι να θελήσουν.
Μοιάζει με συναλλαγή, ανά περιπτώσεις, μα είναι κιόλας. Το ένα δίκτυο υποβαστάζει το άλλο και ένα ακόμη σύστημα λαμβάνει χώρα. Τα δίκτυα των μετρίων που ομοιάζουν μ’ εκείνα των τρωκτικών. Τα μεταξύ των. Και σύστημα πιο μίζερο και απεχθές, δεν υπάρχει, από αυτό της μετριότητας.
Εκείνος που αναζητά (όταν αναζητά αληθινά) τα δαιμόνια, τα επικαλείται. Βυθίζεται στα σκοτάδια και τα ανομήματα. Πέραν αυτών βασιλεύει η φαιδρότητα.
Πόσο να βοηθήσουν λοιπόν τα «αναφορικά σε». Τον ψεύτη μπορείς και να τον υπολήπτεσαι (εάν καλώς ψεύδεται), τον ψεύτικο όμως όχι. Συνεπώς, κυκλοφορία της ανυπαρξίας.
Προς τι, τότε, τα επιτελεία; Των επαϊόντων που εκφράζονται ως συντελεστές, μα επαΐοντες δεν είναι· όσο και των ακαταμάχητων σπεκουλαδόρων  που αναρτούν σωρεία σχολίων. 
Πολλά από τα προς διαφήμιση μπορούν να διευθετηθούν μια χαρά στο τραπέζι μιας ειλικρινούς παρέας. Οι λεγόμενες ανεξάρτητες λογοτεχνικές επιθεωρήσεις, όπως αυτή του «Ποιείν», οφείλουν να παίζουν άλλον ρόλο. Εκείνον της διαφοράς. Προβάλλοντας την διαφορά ή, έστω, την αρτιότητα – όχι τον αυτισμό και την  υστέρηση.
Ειδάλλως το Ποιείν θα ταυτιστεί οριστικά (δυστυχώς έχει ήδη αρχίσει να ταυτίζεται) με όλα εκείνα τα οποία έδειχνε με το δάχτυλο και στα οποία αποπειράθηκε, με δημιουργικό τρόπο, να αντιπαρατεθεί.
Χρειάζεται ένα πλατύ χαμόγελο γιατί, παρηγορείται κανείς, μα δεν θα παρηγορείται εσαεί…
Υλικό με περιεχόμενο υπάρχει ελάχιστο. Να είμαστε όμως , αν είμαστε με το αληθές και το τίμιο, ικανοποιημένοι με το ελάχιστο. Αυτό και αν είναι αφορμή για επιδόσεις.


Αναζήτηση στην αρχειοθήκη του ιστολογίου

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man
Graffiti Kolkata, India (May 2010)