Αυτός που διαβάζει με όρους ανοχής μπορεί να με διαβάσει, αυτός που διαβάζει με όρους συμμετοχής όχι.
Γ.Λ.

The one that reads with terms of tolerance can read me, the one that reads with terms of attendance can not.

Y.L.

"Poetry is the only adventure that's worthwhile outside itself"
- Yannis Livadas


"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.

"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.
Κέδρος (Μάρτιος 2011) Κυκλοφορεί

.

.

Γιάννης Λειβαδάς: "Τι 30, τι 40, τι 50 (τι 60)"

Εδώ και κάνα δυο μέρες εισρέουν μηνύματα διαφόρων νεαρών ποιητών και ποιητριών στο κυτίο του ηλεκτρονικής μου διεύθυνσης. Το θέμα κοινό: η νέα ανθολογία που τιτλοφορείται «30 έως 30». Πολλά παράπονα, καταγγελτικά σχόλια, αντιπροτάσεις. Κυρίως από ποιητές και ποιήτριες που ανήκουν ηλικιακά στην ίδια γενιά.
Να πούμε λοιπόν δυο κουβέντες από καρδιάς. Πρώτα και πάνω απ’ όλα η επιλογή των προσώπων έγινε από δύο ερανιστές· οι εν λόγω ερανιστές αυτό θεωρούν ποιητικό σώμα από 30 έως 30, όχι άλλο. Για να βρίσκονταν άλλα ονόματα στη λίστα χρειαζόταν να είναι άλλοι και οι ερανιστές. Καθένας δρομολογεί από το δρομολόγιο που ο ίδιος έχει πάρει.
Για το πόσο αντικειμενικά μπορούν να είναι τα κριτήρια μιας τέτοιας απόπειρας, μπορεί κανείς να σχολιάζει ακατάπαυστα για αιώνες. Κάποια ονόματα καλώς περιέχονται κάποια άλλα κακώς. Και στον δικό μου κύκλο επικοινωνίας και επαφών όμως, είναι γεγονός ότι αυτή η λίστα δεν ικανοποιεί. Αλλά και αυτή δεν είναι παρά άλλη μία υποκειμενικότητα. Όλες οι ανθολογίες υπόκεινται σε αυτήν την πολύ σχετική πραγματικότητα. Δεν γίνεται διαφορετικά.
Προσωπικά όμως ας μου επιτραπεί να εστιάσω σε άλλο σημείο: οι ποιήτριες και οι ποιητές από 30 έως 30 δεν θα έπρεπε να έχουν λόγους να ανησυχούν. Πολλές φορές, για να μην πω τις περισσότερες, είναι προτιμότερο και πιο αγαθό να μην συμμετέχει κανείς σε ανάλογες ανθολογίες. Το ζήτημα του «πού πότε και γιατί» κυκλοφορεί ένα όνομα δεν αφορά υποχρεωτικά την τέχνη της γραφής.
Ο ποιητής εξάλλου ασχολείται με άλλους ορίζοντες, αυτή είναι η δουλειά του. Να δημιουργεί, και όχι, οπωσδήποτε, να δημοσιεύεται.
Στο τέλος, όταν κοπάσουν οι επιδημίες που διέπουν τον θηλαστικό κόσμο, δηλαδή τον κόσμο στον οποίο αντιπαρατάσσονται οι ποιητές, οι πραγματικότητες που αναπαράγουν ανάλογα έργα θα χαθούν σαν την σκόνη που λιγοστεύοντας αποκαλύπτει το σκάλισμα πάνω στον βράχο. 



Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναζήτηση στην αρχειοθήκη του ιστολογίου

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man
Graffiti Kolkata, India (May 2010)