Αυτός που διαβάζει με όρους ανοχής μπορεί να με διαβάσει, αυτός που διαβάζει με όρους συμμετοχής όχι.
Γ.Λ.

The one that reads with terms of tolerance can read me, the one that reads with terms of attendance can not.

Y.L.

"Poetry is the only adventure that's worthwhile outside itself"
- Yannis Livadas


"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.

"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.
Κέδρος (Μάρτιος 2011) Κυκλοφορεί

.

.

Γ. Λειβαδάς: Για την ταινία "Howl"

Τα σημαντικά έργα τέχνης είναι γνωστό πως δεν χρειάζονται υπεράσπιση. Οι σημαντικοί δημιουργοί δεν χρειάζονται υπεράσπιση επίσης.
Βλέποντας την ταινία «Howl» μάλλον αδιαφόρησα παρά κατάφερα να συγκινηθώ από την μεταφορά στην μεγάλη οθόνη της συντέλεσης και της απήχησης του ομότιτλου ποιήματος, μα και της παρουσίασης (στην πραγματικότητα τον συγκεκριμένο τρόπο) του ποιητή Άλλεν Γκίνσμπεργκ.
Η ταινία δεν προσφέρει ουσιαστικά κάτι μα ούτε και αφαιρεί, ευτυχώς, από την πραγματική ιστορία και των δύο: του κειμένου και του δημιουργού του. Φέρνει στο εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ, το οποίο όμως ανάγει και ανάγεται σε ένα πλαίσιο αμερικανικής πατριδογνωσίας.
Στην πραγματικότητα όμως το ποίημα δεν εντάχθηκε και δεν δύναται να ενταχθεί σ’ αυτήν. Είναι ένα ποίημα για την ανθρωπότητα και όχι για την αμερικανική κοινωνία, παρότι εφόρμησε από τον εφιάλτη των στεγανών και των ελλειμμάτων της, από την απουσία καθολικού οράματος· η οποία εξακολουθεί να διαπνέει την σύγχρονη αμερικανική Ιδέα.
Συνεπώς το «Ουρλιαχτό» μα και η γενιά των μπιτ, γενικότερα, δεν κρίνονται από την αμερικανική σκοπιά μα από την σκοπιά του πανανθρώπινου οράματος για την κατάκτηση ενός  παγκόσμιου ανθρωπισμού.
Ως εκ τούτου αναρωτιέται κανείς για τον λόγο που γυρίστηκε η ταινία. Και η απάντηση, η μοναδική απάντηση στην οποία μπορεί να καταλήξει κάποιος σκεπτόμενος άνθρωπος, είναι σαφώς αποκαρδιωτική.
Το «Ουρλιαχτό», δεν θα αποτελέσει, όσο και αν προσπαθούν ορισμένοι να το επιτύχουν, το πεντηκοστό πρώτο άστρο της αμερικανικής σημαίας.


Αρχειοθήκη ιστολογίου

Αναζήτηση στην αρχειοθήκη του ιστολογίου

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man
Graffiti Kolkata, India (May 2010)