Αυτός που διαβάζει με όρους ανοχής μπορεί να με διαβάσει, αυτός που διαβάζει με όρους συμμετοχής όχι.
Γ.Λ.

The one that reads with terms of tolerance can read me, the one that reads with terms of attendance can not.

Y.L.

"Poetry is the only adventure that's worthwhile outside itself"
- Yannis Livadas


"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.

"Άτη" - Σκόρπια Ποιήματα 2001-2009.
Κέδρος (Μάρτιος 2011) Κυκλοφορεί

.

.

EVAN PARKER / URS LEIMGRUBER Concert 26 février 2011

http://www.instantschavires.com/spip.php?article294

EVAN PARKER / URS LEIMGRUBER
Concert
Samedi 26 février 2011 à 20:30Les Instants Chavirés7 rue Richard Lenoir 93100 Montreuil EVAN PARKER
URS LEIMGRUBER
saxophones tenor & soprano

Γιάννης Λειβαδάς / 3 ποίηματα από την "Άτη" στο poema.gr

Γ. Λειβαδάς: Για τον Ουόλτ Ουίτμαν στο "Εντευκτήριο"

Δοκιμιακή παρουσίαση του γεννήτορα της νεότερης αμερικανικής ποίησης στο καινούργιο τεύχος της λογοτεχνικής επιθεώρησης "Εντευκτήριο".

Γιάννης Λειβαδάς: Για μια δημοσιευμένη κηλίδα

Ο ποιητής είναι επόπτης, αποκλίνων των κλίσεων, συνεπώς δεν καθίσταται «δανειστής» μα ούτε και τοκογλύφος. Διότι εάν ο ποιητής παρέχει «άτοκα δάνεια για τους χρεοκοπημένους» είναι τραπεζίτης της καταδίκης και του συναισθηματισμού. Λειτουργός του εφικτού.
(Σημ.: Περαιτέρω και ειδικότερα στα "Δύο Δοκίμια Με Την Ποίηση" που θα δημοσιευθούν σύντομα).

Du Blaise Cendrars:


Il n'y a pas d'art pour l'art. La politique et l'art, la morale et l'art sont des domaines nettement séparés. Mais l'œuvre d'art vivante est toujours en plein et dans la politique et dans la morale, puisqu'elle est située dans la vie, où elle explose sous forme du Beau, crée du vide autour de soi, renverse d'anciennes barrières avant d'élever l'Esprit à sa hauteur. Moralement, religieusement, politiquement, socialement, esthétiquement, l'important, c'est que l'esprit s'élève. Et c'est la fonction et la seule utilité de l'art.

Blaise Cendrars.
 





Για την συλλογή "Άπτερος Νίκη/Μπίζνες/Σφιγξ" (Επιθεώρηση Βακχικόν)

http://vakxikon.blogspot.com/2009/02/2008.html

Ως συνέχεια της πετυχημένης συνεργασίας του με τις Εκδόσεις Ηριδανός, ο ποιητής και μεταφραστής Γιάννης Λειβαδάς προχώρησε στην έκδοση της 7ης ποιητικής του συλλογής, από της εμφάνιση του το 2000 με την πλακέτα «Εξπρεσιονιστική Ανάδραση». Ο Λειβαδάς, όντας βαθιά επηρεασμένος τόσο από την αμερικανική ποιητική του 20ου αιώνα (από Γκίνσμπεργκ σε κάμμινγκς και από Κέρουακ σε Ρέξροθ) αλλά και την ποίηση της άπω ανατολής, παρουσιάζει τρία ποιήματα του από την περίοδο 2005-6, μακροσκελή, μακρόπνοα σε μεγάλο μέρος τους, τρία ποίηματα αληθινοί ποταμοί σκέψεων, ποιήματα γεμάτα εικόνες, συμβολισμούς, παραβολές και ευθείες αναφορές σε αγαπημένες καταστάσεις, συμβάντα, πρόσωπα και γεγονότα σημαντικά και στιγματικά για τη ζωή του ποιητή. Παράλληλα, δυο δοκίμια για την «ποίηση», ως τέχνη, και για την «κατάσταση», ως αφετηρία ζωής και έμπνευσης για τη δημιουργία της ποιητικής, τοποθετούνται επιπρόσθετα στην καινούρια ποιητική προσπάθεια του Λειβαδά, ικανοποιώντας τη δίψα του για απευθείας ανάμειξη του μ’ έναν κόσμο, που τον νιώθει σπίτι του και οφείλει να τον υπερασπιστεί, να πολεμήσει για αυτόν, ν’ αντιπαρατεθεί με τον οποιοδήποτε του «χαλάει» την εικόνα που έχει ο ίδιος συνθέσει από τις εμπειρίες του. Στο ίδιο τέμπο, κινείται και η συνέντευξη που έδωσε ο Λειβαδάς στον γάλλο ερευνητή Βίκτορ Λεφέβρ το καλοκαίρι του 2007, η οποία συμπληρώνει τη συλλογή «Άπτερος Νίκη, Μπίζνες, Σφιγξ». Η 13σέλιδη συνέντευξη κινείται εφ’ όλης, της ποιητικής, ύλης, τονίζοντας την οπτική αλλά και την προβληματική του Λειβαδά πάνω στη σύγχρονη πραγματικότητα της ποίησης στην Ελλάδα, προβάλλοντας τη γνώμη του ποιητή για την εποχή του, για τους προγενέστερους αλλά και για τους, εν γένει, επιγόνους του. Η ζοφερή, ίσως, ματιά του Λειβαδά, η οποία αναλύεται με αδιάσειστα επιχειρήματα, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και πρέπει να προβληματίσει πολλούς «καρεκλοκένταυρους» της σημερινής λογοτεχνίας.

Νέστορας Ι. Πουλάκος

"Άπτερος Νίκη, Μπίζνες, Σφιγξ" - Γιάννης Λειβαδάς (2008) Λογοτεχνική Επιθεώρηση "Βακχικόν"

http://vakxikon.blogspot.com/2009/02/2008.html

Ως συνέχεια της πετυχημένης συνεργασίας του με τις Εκδόσεις Ηριδανός, ο ποιητής και μεταφραστής Γιάννης Λειβαδάς προχώρησε στην έκδοση της 7ης ποιητικής του συλλογής, από της εμφάνιση του το 2000 με την πλακέτα «Εξπρεσιονιστική Ανάδραση». Ο Λειβαδάς, όντας βαθιά επηρεασμένος τόσο από την αμερικανική ποιητική του 20ου αιώνα (από Γκίνσμπεργκ σε κάμμινγκς και από Κέρουακ σε Ρέξροθ) αλλά και την ποίηση της άπω ανατολής, παρουσιάζει τρία ποιήματα του από την περίοδο 2005-6, μακροσκελή, μακρόπνοα σε μεγάλο μέρος τους, τρία ποίηματα αληθινοί ποταμοί σκέψεων, ποιήματα γεμάτα εικόνες, συμβολισμούς, παραβολές και ευθείες αναφορές σε αγαπημένες καταστάσεις, συμβάντα, πρόσωπα και γεγονότα σημαντικά και στιγματικά για τη ζωή του ποιητή. Παράλληλα, δυο δοκίμια για την «ποίηση», ως τέχνη, και για την «κατάσταση», ως αφετηρία ζωής και έμπνευσης για τη δημιουργία της ποιητικής, τοποθετούνται επιπρόσθετα στην καινούρια ποιητική προσπάθεια του Λειβαδά, ικανοποιώντας τη δίψα του για απευθείας ανάμειξη του μ’ έναν κόσμο, που τον νιώθει σπίτι του και οφείλει να τον υπερασπιστεί, να πολεμήσει για αυτόν, ν’ αντιπαρατεθεί με τον οποιοδήποτε του «χαλάει» την εικόνα που έχει ο ίδιος συνθέσει από τις εμπειρίες του. Στο ίδιο τέμπο, κινείται και η συνέντευξη που έδωσε ο Λειβαδάς στον γάλλο ερευνητή Βίκτορ Λεφέβρ το καλοκαίρι του 2007, η οποία συμπληρώνει τη συλλογή «Άπτερος Νίκη, Μπίζνες, Σφιγξ». Η 13σέλιδη συνέντευξη κινείται εφ’ όλης, της ποιητικής, ύλης, τονίζοντας την οπτική αλλά και την προβληματική του Λειβαδά πάνω στη σύγχρονη πραγματικότητα της ποίησης στην Ελλάδα, προβάλλοντας τη γνώμη του ποιητή για την εποχή του, για τους προγενέστερους αλλά και για τους, εν γένει, επιγόνους του. Η ζοφερή, ίσως, ματιά του Λειβαδά, η οποία αναλύεται με αδιάσειστα επιχειρήματα, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και πρέπει να προβληματίσει πολλούς «καρεκλοκένταυρους» της σημερινής λογοτεχνίας.

Νέστορας Ι. Πουλάκος 



Αναζήτηση στην αρχειοθήκη του ιστολογίου

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man

Yannis Livadas: The Margins Of A Central Man
Graffiti Kolkata, India (May 2010)